Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Kurs del 4 i Agent i eget liv

Læringsmål

Deltakeren skal ha fått kunnskap om hvordan man får en jobb som varer. Kurset gir inngående kunnskaper om
arbeidsmarkedet og hvordan man søker den jobben man ønsker. Deltakeren skal ha fått konkrete kunnskaper om
jobbintervju, søknad og cv. Han skal i tillegg lære om formell kompetanse og annen utdanning, samt hvilke
muligheter som finnes for støtte. Deltakeren skal ha sentrale kunnskaper om NAV og hvordan de kan støtte.
Kurset gir grundig innføring i valgt yrke i kompetanseplan og  hvordan arbeidsprosesser i yrket foregår. Deltakeren
skal på dette kurset gjøre ferdig endelig opplæringsplanen, og eventuelt sette mål om voksen yrkesfag eller andre
formelle kompetanseordninger. Kurset bygger på del 3

Fjerde del av kurset Agent i eget liv

Kurset består av totalt 80 timer

Kurset holdes over 10 uker, men 8 timer totalt hver uke

40 timer er veiledning og gruppesamtaler
20 timer er oppgavebesvarelser
20 timer er praktiske øvelser

Hvordan få en jobb som varer

Organisering og pedagogisk metode:

Læringsressurser:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

For alle 4 kursene gjelder følgende

Teoretisk forankring:  Agency ( Agent ieget liv) Bandura (1997, 2006) bruker begrepet human agency som et nøkkelbegrep i teorien. Begrepet
viser til at mennesket har potensiale til å være agent i eget liv. Å være agent i eget liv innebærer i følge
Bandura at vi har tro på egen evne til å oppnå ønskede effekter av egne handlinger.


Skaalvik & Skaalvik, 2013 : Det er selvregulering (å være agent i eget liv – og handle intensjonalt),
mestringsforventning (omfatter egenkraftmobilisering, influerer innsats, utholdenhet og valg av aktiviteter),
modelllæring (både gjennom instrumentelt og emosjonelt støttende lærerforbilder og prosjekter med
positive resultater) og læringsorientert målstruktur (som omfatter tilpasset opplæring, interessebasert
læring, individuell utviklingsplanlegging og bevissthet rundt den enkeltes personlige utviklingssoner). 

Disse sentrale ferdighetene skal være gjennomgående suksessfaktorer i kurset

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn